Vertrekt u nog met een gerust hart op reis?

Published by Inez on

Vorige week deed me weer terugdenken aan 22 maart 2016, of de paasvakantie van 2010, of – nog iets langer geleden – 11 september 2001…

De hele tijd volg ik mee de updates in het nieuws, van de vakpers, berichten en adviezen van de belangenverenigingen en commentaren van reisagentengroepen op sociale media.

Want wie nu nog niet weet dat één van de grootste en oudste ‘spelers’ in toerisme failliet is, leeft waarschijnlijk op een andere planeet.

Je kan er gewoon niet omheen: dit is groot nieuws.

Maar is het een ramp, zoals de terroristische aanslagen, oorlogen of natuurrampen, die er intussen ook al geweest zijn?

Het antwoord is duidelijk: neen!

Hoewel ik zeker meeleef met het personeel van de touroperator – waarvan ik ook sommige persoonlijk ken – en haar gestrande passagiers, is dit weer iets waar de toerismesector sterker gaat uitkomen.

“Hoezo?”, vraag je?

Nergens ben je als klant immers beter beschermd tegen dit soort toestanden.

Ook al ondervind je last in die zin dat je niet op reis kan vertrekken, of in het slechtste geval dat je hotel je niet wil laten vertrekken zonder geld op tafel te leggen, weet dan dat je steeds gedekt bent.

Zo is er in de eerste plaats het Garantiefonds Reizen dat tussenkomt bij insolventie en ervoor zorgt dat je reis ofwel zeker kan doorgaan, of je desnoods tenminste je zuurverdiende geld terugziet.

Met de nieuwe Europese Reiswetgeving wordt ook de verantwoordelijkheid van de reisorganisator groter, of dit nu Thomas Cook is of jouw vertrouwde reisagent die een reis helemaal afgestemd op jouw wensen ineengestoken heeft.
Het gevolg hiervan is dat er intussen in België ook zoiets bestaat als een Calamiteitenverzekering waar ook ik als Travel Expert bij aangesloten ben.

En dan zijn er uiteraard nog de uitgebreide annulatie – en reisbijstandsverzekeringen die je kan afsluiten om met een gerust hart te kunnen vertrekken.

Maar bovenal: heb je geboekt via een reisagent, dan is deze professional er voor jou om alle kopzorgen weg te nemen.

Geen lange wachtlijnen aan de telefoon, geen over-en-weer-gemail om informatie of invuldocumenten te verkrijgen, een luisterend oor met iemand die begrip heeft voor jouw situatie, …

Kortom, wil je stress vermijden op reis, laat je dan zeker begeleiden door een reisprofessional!

En mag het een Complete Rondreis van A tot en met Z of een Wellnessreis zijn, dan ben je bij mij absoluut aan het juiste adres.

Tot gauw!


Inez

Dankzij mijn ervaring op het gebied van kuurreizen enerzijds, en het vervolledigen van droomreizen met aandacht voor de lokale natuur, cultuur en beleving, zorg ik ervoor dat uw volgende vakantie zo veel meer dan een vage herinnering zal zijn!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *